Hangmateren - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van IlseRianne - WaarBenJij.nu Hangmateren - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van IlseRianne - WaarBenJij.nu

Hangmateren

26 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Haay lieve schatjes,

Hier ons tweede reisverslag. Dit is onze 5de dag en het bevalt ons prima. Vandaag voor het eerst een regenbui gehad.

Afgelopen dagen hebben we ons vermaakt met van alles en nog wat. Eergisteren liepen we de stad in om een simkaartje te kopen. Een Surinaamse vrouw liep voor ons, keek om en zei op een vriendelijke toon tegen ons: 'Wat lopen jullie raar, jullie lopen zo netjes, jullie zijn echt vreemd!'. Zo, de toon is gezet haha. Het gaat hier echt allemaal op zijn Surinaams. Voor een simkaart zijn we meerdere keren naar een andere plek gestuurd. Uiteindelijk na anderhalf uur lopen zijn we op de goeie plek aangekomen. Daarna zijn we naar het Krasnapolski hotel geweest om heerlijk in het zwembad te duiken.

Gisteren zijn we voor het eerst op trip geweest. Wat was dit gaaf! We kregen al te horen dat als de gids je aardig vind, dat je dan later thuis komt dan gepland. Nou we waren 2,5 uur later thuis dan gepland. Wat zijn we toch leuke meiden!;).
We zijn met zes meiden op stap geweest. Eerst scheuren door de savanne (droog mul zand, kuilen met plassen en wat bush bush erom heen), takken schuurde langs de auto, boomstammen werden overreden en lekker gedrift door het mulle zand. Busje heeft het overleeft (wonder boven wonder). Daarna zijn we naar een open plek in de jungle geweest om daar in de hangmatten te liggen en in het cola kleurige water te badderen. Hier hebben we een nieuw werkwoord geleerd: 'hangmateren'. Wij waren dus lekker aan het hangmateren in onze hangmat. Heerlijk! Het water waar we in zwommen was net een paradijs. Bomen langs de kant van het water, lianen en een soort tunnel van bladeren en boomtakken. Net Centerparcs;). Daarna besloot Amir (onze gids) om nog even langs zijn familie te gaan, die op een oude plantage wonen. We werden hartelijk begroet en kregen meteen een rondleiding. We hebben cacaobonen geproefd en gezien. Dat zijn echt rare dingen, heel groot en als je ze open breekt zitten daar de kleine bonen in.

Vandaag hebben we met onze supervisor hier afgesproken om morgen voor het eerst kennis te maken met stage. Morgen om 09.30 worden we verwacht in onze lange broek met schoenen en een net shirt. Lekker warm dus in 30 graden. We zijn heel benieuwd wat we kunnen verwachten. We hopen dat onze stage super tof zal worden.

Nou lieve schatten, We schrijven jullie snel weer met meer van onze avonturen.

Dikke kus van jullie sneeuwwitjes (zo worden we vaker hier genoemd),

Ilse en Rianne

• 26 Januari 2014 - 20:08

Lisette:

Wat een super leuke ervaringen! en jullie zijn er nog maar net. Leuk om te lezen meiden!
    Heel heel veel plezier!

Veel liefs

• 27 Januari 2014 - 18:38

Tante Anna:

Ha Meiden,

wat geweldig wat jullie nu al meemaken, ge niet ervan maar pas goed opjullie zelf.
    hoop voor jullie dat het een fijne stageperiode wordt.

dikke kus uit Wierden van ons

• 27 Januari 2014 - 21:43

Greta:

Super leuk! en heeeele mooie foto's :)

Heel veel plezier Ilse, en Rianne ook natuurlijk!

Dikke knuffel van Greta

• 28 Januari 2014 - 16:55

Janine Tromp:

Hoi Rianne en Ilse,

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en zo genieten van de temperatuur en de natuur. Leuk om te lezen. Wat een verschil met Nederland.
    Inmiddels kennis gemaakt met jullie supervisor en gestart met de stage. Ik ben benieuwd hoe dat was.
    Veel plezier en succes gewenst.

Janine Tromp